اندر حکایت بی بی سی و برخی از ما

17 07 2013

ظاهرا این یکی دو روزه فضای مجازی پر شده از فحش و ناسزا به مدیران و دست اندرکاران بی بی فارسی و متهم کردن آنها به تجزیه طلبی. خیلی تلاش کردم که در بین همه این مطالب اصل مطلب را پیدا کنم اما بسیاری از این حضرات آنقدر  عصبانی بوده اند که با خودسانسوری احتمالا ناآگاهانه هیچ اشاره ای به اصل مطلب نکرده بودند. خدا پدر یکی اشان را بیامرزد که بالاخره علت عصبانیتش از خبری عنوان کرده بود، البته بدون اینکه لینکی به آن بدهد. من که هر روز بی بی سی فارسی را مثل خیلی از رسانه های دیگر هم مرور می کنم اصلا چشمم به این خبر نخورده بود یا توجهی هم بهش   نکرده بودم. ظاهرا حنجره این دوستان به خاطر این خبر (لینک خبر) متورم شده بود که به اعتصاب غذای 5 زندانی ترک  زبان به دلیل اعتراض به احکام 9 سال زندان برای هریک اشاره کرده بود. شیوه برخورد ضد تجزیه طلبان به این خبر که سر و ته آن به بیست سطر هم   نمی رسد   حائز توجه ویژه ای است.

اولا همین جا بگویم که من نه طرفدار بی بی سی هستم و نه طرفدار تجزیه طلبی ایران از جانب هر قوم و گروه و دسته و در عین حال اگر هم یک وقت این مطلب توی بالاترین لینک شد و خواستید منفی بدید، این کار رو اینقدر بکنین تا منفی دونتون پاره بشه، چون معمولا چماقدارها هر جا بریزن، بقیه از ترس اصلا جلو نمی آن.  اما به یک اصل اعتقاد دارم و آن هم اینکه حتی یک تجزیه طلب هم به اندازه من و تو به اصطلاح یکپارچه خواه حق دارد که تشکل خودش را داشته باشد و آزادانه هر چه دل تنگش می خواهد بگوید و از این حداقل حق هم مثل خیلی های دیگر برخوردار باشد که اگر زندان رفت و رسانه ای هر چند متعلق به استعمار پیر و یا جوان خبر اعتصابش را بدون سانسور و یا تغییر نام گروه و تشکیلات یا خواسته سیاسی اش منعکس کند، می خواهد من خوشم بیاید یا حنجره عصبیت و جاهای دیگرم پاره شود.

خب خیلی از شما که با این حنجره های پاره فریاد می زنید آیا از احکام زندان و اعدام طرفداران انجمن پادشاهی، و … که خیلی زود هم به راست یا دروغ اقدام مسلحانه را بهشان می چسبانند خشنودید؟ گور پدر بی بی و سی و استعمار پیر، به راستی مبنای موافقت یا مخالفت شما با زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان های جمهوری اسلامی فارغ از عملکرد این رسانه یا آن رسانه در انعکاس آن چیست؟

کارها

Information

پاسخی بگذارید

